Fermes

From Towns Wiki
Jump to: navigation, search
This page is a translated version of the page Farms and the translation is 55% complete.

Les 'fermes""" sont un type de bâtiment que les Townsfolk/citoyens peuvent construire afin de générer de la nourriture ou d'autres matériaux. Pour les fermes de plantes, voir Plantations.""

Toutes les fermes génèrent de la nourriture ou des matériaux au fil du temps, mais elles n'ont pas toutes les mêmes exigences de construction et ne produisent pas toutes la même chose. Les fermes à vache ou à cochons génèrent du bétail qui nécessite une table de boucher pour que la viande puisse être consommée.

Fermes de bétail

Les fermes de bétail sont des bâtiments qui génèrent des animaux à intervalles réguliers. Elles nécessitent toutes une zone plate de 3x3 pour être posées. Les fermes de poulets, vaches et cochons doivent être placées entièrement sur de l'herbe. Les fermes de Skootenbeeten doivent être placées dans une zone de jungle, les fermes d'Unifallow sur une zone de sable et enfin les fermes de blaireaux sont les plus flexibles et peuvent être placées soit sur une zone d'herbe ou une zone de jungle.

Ferme de cochons
Pig farm.png
Statistics
Items Required Quantity
Wood.png wood 2
Pig.png pig 1

Ferme de cochons

Ces fermes font apparaître des cochons, utilisés comme source illimitée de Steaks et d'os, pouvant être récoltés de deux manières: en faisant un clic droit et en sélectionner "tuer le cochon" (kill pig), ou en construisant une table de boucher et en ordonnant cette tâche via le menu de d'auto-production.

Ferme de vaches
Cow farm.png
Statistics
Items Required Quantity
Wood.png wood 2
Cow.png cow 1

Fermes de vaches

Elles font apparaître des vaches,utilisées comme source illimitée de lait de vache, steaks, fourrure et d'os. Le lait doit être collecté en ordonnant cette tâche vie le menu d'auto production. Les fourrures peuvent être collectées via le menu d'auto production et une table de tannage. Les steaks et les os peuvent être récupérés de deux manières : en faisant un clic droit et en sélectionnant "tuer la vache" (kill cow), ou en construisant une table de boucher et en ajoutant cette tâche via le menu d'autoproduction.

Unifallow Farm
Unifallow farm.png
Statistics
Items Required Quantity
Wood.png wood 2
Unifallow.png Unifallow 1

Unifallow Farm

Unifallow farms spawn Unifallow|Unifallow, and like cow farms, they to be used to create an unlimited source of Unifallow milk, Raw Steak, Animal Hides and bones. Milk must be collected through queuing up orders through the auto production menu. Animal hide may be collected with the auto production menu and a hide skinning table. Raw steak and bones can both be harvested using two ways: right-clicking the pig and selecting "kill unifallow", or building a Butcher Table and queuing up tasks in the auto production menu.

Skootenbeeten Farm
Skootenbeeten farm.png
Statistics
Items Required Quantity
Wood.png wood 2
Skootenbeeten.png skootenbeeten 1

Skootenbeeten Farm

Skootenbeeten farms spawn skootenbeeten, to be used to create an unlimited source of both raw poultry and bones, which can be harvested one of two ways: right-clicking the pig and selecting "kill skootenbeeten", or building a Butcher Table and queuing up tasks in the auto production menu. Skootenbeeten may also be plucked at a Hide skinning table. However, Skootenbeeten are very delicate creatures, and will be killed upon removal of a single feather, rendering them unavailable for any butchering or further picking.

Chicken Farm
Chicken farm.png
Statistics
Items Required Quantity
Wood.png wood 2
Chicken.png chicken 1

Chicken Farm

Chicken farms spawn chicken, to be used to create an unlimited source of both raw poultry and bones, which can be harvested using two ways: right-clicking the pig and selecting "kill chicken", or building a Butcher Table and queuing up tasks in the auto production menu.

Badger Farm
Badger farm.png
Statistics
Items Required Quantity
Wood.png wood 2
Badger.png badger 1

Badger Farm

Badger farms spawn badgers, to be used to create an unlimited source of raw badger steaks, Animal Hides and bones, Bones and steak may be harvested using two ways: right-clicking the pig and selecting "kill badger", or building a Butcher Table and queuing up tasks in the auto production menu. Animal hide may be collected with the auto production menu and a hide skinning table. These badgers can also be made to fight each other as colored badgers in an arena.

Other languages:
English • ‎français